Відповідно до законів України «Про ринок електричної енергії», «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг затверджено Постанову від 12.06.2018 року №375 (зі змінами) "Про затвердження Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання".
Цей Порядок визначає перелік загальних та гарантованих стандартів якості електропостачання і регулює відносини, пов’язані з електропостачанням відповідно до загальних та гарантованих стандартів якості, захистом прав споживачів та наданням електропостачальником або оператором системи розподілу (далі - ОСР), або оператором малої системи розподілу (далі - ОМСР), або оператором системи передачі (далі - ОСП) компенсації за недотримання гарантованих стандартів якості електропостачання споживачам або замовникам (у випадку недотримання гарантованих стандартів якості під час приєднання до електричних мереж електроустановок, призначених для споживання електричної енергії).
Цей Порядок застосовується до суб’єктів господарювання, що отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, розподілу електричної енергії, розподілу електричної енергії малою системою розподілу або передачі електричної енергії.
До гарантованих стандартів якості надання послуг електропостачальником
належать:
1) надання даних про споживання електричної енергії у строк 5 робочих днів з
дня отримання звернення споживача;
2) розгляд звернень/скарг/претензій споживачів з дня отримання
звернення/скарги/претензії споживача:
у строк 30 днів;
у строк 45 днів, якщо під час розгляду звернення необхідно здійснити
технічну перевірку або провести експертизу засобу комерційного обліку;
3) розгляд звернень споживачів щодо перевірки правильності рахунка за
електричну енергію у строк 5 робочих днів з дати отримання звернення;
4) урахування суми відповідної компенсації за недотримання гарантованих
стандартів якості надання послуг оператором системи в кінцевому рахунку
споживача за електричну енергію (якщо постачання електричної енергії
споживачу здійснюється постачальником універсальних послуг або якщо
відповідно до комерційної пропозиції електропостачальника плату за надання
послуг з розподілу (передачі) електричної енергії забезпечує
електропостачальник) у строк 30 днів з дня отримання повідомлення від
оператора системи щодо виплати компенсації;
5) виставлення рахунка електропостачальником (у паперовій або електронній
формі) у строки, визначені договором про постачання електричної енергії
та/або ПРРЕЕ;
6) виставлення рахунка електропостачальником з правильними даними про ціну,
вартість та обсяг спожитої електричної енергії.
У разі недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг, електропостачальник надає споживачу компенсацію в розмірах, наведених у додатку 2 до цього Порядку.
Компенсація за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг
електропостачальником не надається у випадках:
1) недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг було
спричинено доведеними форс-мажорними обставинами;
2) відмови споживача в письмовому вигляді від отримання компенсації,
інформація про розмір та періодичність виплати якої завчасно доводиться до
відома споживача у письмовій формі або шляхом повідомлення споживачем
електропостачальника про своє ознайомлення з розміром та періодичністю
компенсації, яка може бути виплачена споживачу, у строк 45 днів з дня
недотримання гарантованого стандарту якості, а у разі недотримання
гарантованих стандартів якості надання послуг електропостачальником,
визначених
підпунктами 5 та
6 пункту 4.3 глави 4 цього Порядку, - з дня надання відповіді споживачу на
його звернення щодо надання компенсації;
3) виставлення невірного рахунка з вини ППКО, який не є ОСР (у випадку
недотримання гарантованого стандарту якості надання послуг
електропостачальника, визначеного
підпунктом 6 пункту 4.3 глави 4 цього Порядку);
4) відсутності на момент виплати компенсації договірних відносин між
споживачем, який мав право на компенсацію, та електропостачальником (у разі
закінчення строку дії договору електропостачальник зобов’язаний виплатити
компенсацію за попередньо порушені гарантовані стандарти у зручний для
споживача спосіб);
5) отримання письмової відмови споживача у наданні інформації про
реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер
паспорта (для осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від
прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та
повідомили про це відповідний орган державної податкової служби) під час
укладання договору про надання послуг з постачання електричної енергії.